• ASP.NET Core 1 – قسمت سیزدهم
ASP.NET Core 1 – قسمت سیزدهم
1395/01/28 - 22:57:00 // MVC 5 & 6 // 1 نظر // 2692 بازدید

این قسمت را میتوان متعلق به Attribute Routing دانست . در ابتدا اجازه بدید اسم متد Configureroute را به Configureroutes تبدیل کنیم ، چرا که میتوان چندین Template مختلف را در Routing اعمال کرد .

بسمه تعالی

ASP.NET Core 1 قسمت سیزدهم

این قسمت را میتوان متعلق به Attribute Routing دانست . در ابتدا اجازه بدید اسم متد Configureroute را به Configureroutes تبدیل کنیم ، چرا که میتوان چندین Template مختلف را در Routing اعمال کرد .

حال فرض کنید لازم است با مراجعه به /About عملن متد Country را در AboutController صدا بزنیم . این کار را با استفاده از Attribute Routing انجام خواهیم داد.

خوب باید از Route Attribute در AboutController استفاده کنیم . این Attribute در Name Space خاص خود یعنی Microsoft.ASPNET.MVC قرار دارد که باید در Class لازمه خود با استفاده از Using در عمل Include شود . وضعیت را مشابه زیر بوجود بیاورید .

 

حالا Save کرده و پروژه را اجرا کنید و از پارامتر /About استفاده کنید و تا به پیام خطا برخورد کنید . یک پیام AmbiguousActionException خواهید دید . خوب حقم هم دارد . Ambiguous یعنی مبهم و واقعن هم وضعیت مبهم است. کدام Action Method را باید صدا بزند ؟.

برای رفع این مشکل ، ابتدا برای متد Country هم یک Route ایجاد کنید . حالا اگر از /About استفاده کنید متد Phone اجرا خواهد شد و اگر /About/Country را استفاده کنید ، خواهید دید که متد Country اجرا خواهد شد .

خوب حالا خیلی کوتاه توانمندیهای Attribute Routing را مشاهده کردید . برای استفاده بهتر و قویتر باید روی این آدرسها و Template ها مانور دهید و جایگشتهای مختلف را بررسی کنید . مثلن شاید به نام Company در Routing نیاز داشته باشید ، در این صورت مثلن در Routing از آدرسی مانند

company/country

استفاده کنید . این آدرسها به وضعیت شما بستکی داشته و در حالتهای مختلف میتواند نقش بازی نماید .

 

در اینجا مبحث Routing به صورت ضمنی به پایان رسید و البته در طول ایجاد پروژه به میزان بیشتری برای کار بر روی مبحث Routing نیاز خواهیم داشت . مباحث زیادی باقی مانده که باید در قسمتهای بعدی یک به یک بررسی و ما را به رسیدن به نقطه ای که یک پروزه را بتوانیم از 0 تا 100 در این PlatForm انجام دهیم نزدیک نماید .

علی کلاهدوزان

موفق باشید .

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
  • اس سوم شخص
    1395/10/30 - 07:33:01

    0
    0
    تشکر فراوان.مطالیبتون بسیار مفید هستند.
ارسال نظر