• ASP.NET Core 1 – قسمت 27
ASP.NET Core 1 – قسمت 27
1395/02/06 - 09:44:34 // MVC 5 & 6 // 0 نظر // 2456 بازدید

در این قسمت می خواهیم روند واقعی ورود و خروج رکورد به دیتابیس و واقعی شدن پروژه را از لحاظ ارتباط با دیتابیس مشاهده و در صورت لزوم تغییرات لازمه را اعمال کنیم.

بسمه تعالی

ASP.NET Core 1 قسمت بیست و هفتم

در این قسمت می خواهیم روند واقعی ورود و خروج رکورد به دیتابیس و واقعی شدن پروژه را از لحاظ ارتباط با دیتابیس مشاهده و در صورت لزوم تغییرات لازمه را اعمال کنیم.

برای شروع درون محیط SQL یا در Sql Object Explorer رکوردهای درون جدول رستوران را کنترل کنید که البته خالی است .

خوب حالا که دیتابیس خالی است و باید برای شروع پروژه اندکی رکورد فرضی داشته باشیم ، اجازه بدهید به صورت دستی چند رکورد به جدول اضافه کنم.

خوب 2 رکورد وارد کردیم . حالا برنامه را اجرا کنیم ببینیم چه در دست داریم .

خوب رکوردها از دیتابیس می آید . بهتر است فرم Create را هم امتحان و رکورد اضافه کنیم . چون فعلن منو یا... برای دسترسی به فرم Create نداریم ، در Address Bar فعلن /Home/Create زده و یک رکورد وارد و Save را بزنید و خواهید دید که رکورد در دیتابیس افزوده خواهد شد.

خوب دیگر با دیتابیس هم در ارتباطیم و دیگر میتوان مبحث کار با EF و کلن دیتابیس را در اینجا پایان داده و به سراغ بخش بعدی یعنی Razor View برویم . تازه دردسرها و نکات اصلی در حال شروع شدن است. تازه کم کم میشود پروژه را واقعی کرده و از مفاهیم پیشرفته تر و نکات ریز تر استفاده کرد . پیش بینی من برای فقط نکات پایه ، حدود 30 مقاله دیگر می باشد و تازه بعد از آن باید به صورت روزانه یک تا سه عدد مبحث فرعی را مطرح تا شاید یک روزی بتوان گفت 10 درصد از توانمندیهای این تکنولوژی بررسی شده است .

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر