• ASP.NET Core 1 – قسمت 39
ASP.NET Core 1 – قسمت 39
1395/02/10 - 13:46:38 // MVC 5 & 6 // 0 نظر // 3698 بازدید

این قسمت توضیح اولیه خاصی ندارد و مستقیم به سراغ تکمیل Register Action در وضعیت Postخواهیم رفت.

بسمه تعالی

ASP.NET Core 1 قسمت سی و نهم

این قسمت توضیح اولیه خاصی ندارد و مستقیم به سراغ تکمیل Register Action در وضعیت Postخواهیم رفت.

کل متد را تصویر زیر میتوانید ببینید . مراحل درون متد را یک به بک شرح خواهیم داد.

درون Action Method ابتدا وضعیت Model را بررسی میکنیم. اگر وضعیت Model در حالت Valid باشد ، یک متغیر به نام User گرفته و با New کردن کل کلاس User و قرار دادن مقدار UserName از درون User آنرا مقدار دهی میکنیم . دقت کنید که Password را به این صورت نمیتوانید از یک کلاس به دیگری و از یک Instant به دیگری منتقل کنید .حالا با یک متد Async کاربر را ساخته و مقادیر User و Password را به آن باید پاس داد. این await بودن متد و ... دیگر جزء مباحث Task و برنامه نویسی Async است که با یک مطالعه کوچک همه چیز روشن خواهد شد.خوب اگر مقدار Result موفق بود که با کمک SignInManager و متد SignIN باید User را بسازید. و بعد هم به صفحه Index ارجاع داده شوید و در غیر این صورت لیست خطاها را با یک loop به خطاهای Model منتقل میکنیم تا در Validation Summary نمایان گردد.

نکته : دقت کنید محتویات فایل RestaurantManagementDbContext به شکل زیر باشد . ظاهرا مقدار User را در بخشهای قبلی فراموش کرده ایم.

خوب برنامه را اجرا و به /Account/Register بروید .

دقت کنید نام کاربری زیاد قانون خاصی بجز حداکثر طول ندارد ، ولی رمز عبور را باشد مشابه هم به با طول کافی و ... وارد کنید . من الان 123 را وارد میکنم و خطای Model را خواهم دید .

اگر رمز ورود را هم بدرستی وارد کنید . و بعد جدول user را در دیتابیس کنترل کنید ، رکورد خود را خواهید دید.

خوب ثبت کاربر هم تمام شد . حالا وقت بررسی Login و ایجاد آن در بخش بعد خواهیم رفت .

 
علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر