• AngularJS 2 - قسمت اول
AngularJS 2 - قسمت اول
1395/01/07 - 22:08:41 // Angular JS // 2 نظر // 4919 بازدید

شما یک Web Developer هستید ؟. اجازه بدید یک سوال از شما بپرسیم . "معمولا برای تولید یک سیستم تحت وب چه میکنید ؟" . اگر یک پروژه Client-Side مورد نظر باشد ، باید به دنبال یک کتابخانه منابس Javascript بگردید .

AngularJS قسمت اول

بیایید با AngularJS آشنا شویم

شما یک Web Developer هستید ؟. اجازه بدید یک سوال از شما بپرسیم . "معمولا برای تولید یک سیستم تحت وب چه میکنید ؟" . اگر یک پروژه Client-Side مورد نظر باشد ، باید به دنبال یک کتابخانه منابس Javascript بگردید . اگر سیستم شما روالهای سمت سرور هم دارد ، باید از زبان مورد علاقه خود در BackEnd هم کمک بگیرید .

همانطور که میدانید ، دنیای تکنولوژی و طبیعتن وب در حال تغییر و به روز شدن است . اگر کل پروژه شما فقط مبتنی بر تحرکات Static بود ، مسلما HTML به طور کامل مشکل شما را حل میکرد و کلیه امور را ساپورت مینمود ، ولی برای یک سیستم Dynamic دیگر فقط HTML به تنهایی جوابگو نخواهد بود . خوب اینجاست که سر و کله AngularJs پیدا میشود . AngularJs همان چیزی است که HTML همیشه نیاز داشته تا بتواند برای تولید WebApplication های پیچیده مناسب باشد. در اصل AngularJs یک فریم ورک جدید است که سبب توسعه تواناییهای HTML شده و آنرا برای تولید Application های سنگین تحت وب مناسب مینماید . از طریق AngularJS شما میتوانید Element های جدید بسازید و حتی یکسری Custom Attribute ایجاد کنید که هر کدام معنا و کاربرد مشخصی برای خود داشته باشد . به عنوان مثال شما میتوانید یک Element جدید مانند <date-picker/> بسازید . یعنی عملا یک Date Picker جدید ایجاد کنید . یا مثلن یک المنت <drop-zone/> بسازید و اعمال Drag و Drop را هندل کنید .

در این مجموعه مقالات قصد داریم توانایهای جالب AngularJS را به شما معرفی و آرام آرام تولید محصول تحت وب را از طریق این تکنولوژی آغاز کنیم. محیط توسعه ، نصب و آناتومی AngularJS معرفی و سپس روندهای TDD و برنامه نویسی با این تکنولوژی آموزش داده خواهد شد . در واقع AngularJS بر اساس اصول اولیه TDD طراحی شده ، لذا در طول این سری مقالات خواهید دیدچگونه این فریم ورک Unit و End-to-End Testing را به ما نشان داده و برقرار خواهد کرد. در این سلسه مقالات سعی میکنیم شما را به سمت حرفه ای شدن در این تکنولوژی سوق دهیم. در بخش بعدی به قابلیتهای AngularJs خواهیم پرداخت .

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
  • سوران
    1395/03/11 - 10:37:19

    4
    0
    سلام خوشحالم تونستم مطلبی در مورد انگولار 2 به زبان فارسی پیدا کنم. شروع میکنم بقیه قسمت ها رو هم خوندن. امیدوارم بتونم ازشون خوب استفاده کنم. برای انگولار 2 pdf خوبی سراغ ندارین که رایگاان بشه دانلود کرد؟ از خود سایت انگولار2 نتونستم زیاد سر در بیارم و یاد بگیرم. من قبلاً با انگولار 1 کار نکردم و میخوام مباحثش رو از پایه یاد بگیرم نه فقط ویژگی های جدید انگولار 2 ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
  • Raha
    1395/12/08 - 22:31:16

    0
    0
    این چطور سایت آموزشی هست کاربر 8 ماه پیش سوال کرده هنوز جوابشو ندادن !!!!!
ارسال نظر