• مایکروسافت کورتانای ویندوز 10 را در دل خانه های هوشمند قرار داد
مایکروسافت کورتانای ویندوز 10 را در دل خانه های هوشمند قرار داد
1395/01/14 - 15:57:22 // مقالات عمومی // 0 نظر // 2761 بازدید

ویندوز 10 با قابلیت پشتیبانی بیشتر از اینترنت اشیاء و دستگاه ها و با استانداردهای جدید در سال 2017 می آید .

مایکروسافت کورتانای ویندوز 10 را در دل خانه های هوشمند قرار داد

ویندوز 10 با قابلیت پشتیبانی بیشتر از اینترنت اشیاء و دستگاه ها و با استانداردهای جدید در سال 2017 می آید .

آیا شما در باز کردن درب های منزل و یا خاموش و روشن کردن لامپ ها ، خیلی تنبل هستید؟ به ویندوز 10 و دستیار صوتی کورتانا اجازه دهید تا آن کارها را برای شما انجام دهد .

نگرش مایکروسافت ساخت خانه های اتوماتیک و هوشمند توسط ویندوز 10 می باشد و در کنفراس مطبوعاتی خود اطلاعیه ای در مورد ویژگی های اینترنت اشیاء به نمایش گذاشته است .

ویندوز 10 با پروتکل پایه ی اتصال آزاد (OCF) جدید خود با گستره ی وسیعی از دستگاه ها و لوازم کار خواهد کرد. که زمانبندی این اتفاق در سال 2017 خواهد بود . افزون برآن ، کورتانای مایکروسافت به کاربران اجازه خواهد داد تا بسادگی وظایف را بصورت اتوماتیک توسط کامپیوتر رومیزی ، دستگاه موبایل ، کنسول ایکس باکس و ... کنترل کنند .

کاربران می توانند برنامه ریزی که کنند که توسط کورتانا لامپ ها را خاموش و روشن کنند ، سیستم تهویه ی مطبوع را کنترل کنند و یا حتی درب های خودروی خود را باز و بسته نمایند . بطور مثال کاربر می تواند در گوشی تلفن همراه خود کلمه ی " لامپ ها " را بگوید و سپس لامپ ها روشن شوند .

یا حتی بهتر از آن ، کاربر می تواند به کورتانا بگوید که " درب خانه را باز کن " و سپس درب خانه باز شود ، و خیلی از موارد مشابه مانند روشن کردن سیستم تهویه مطبوع خانه و سایر موارد . دستوری مانند " پارتی " می تواند منجر به روشن شدن سیستم صوتی و پخش موزیک گردد و فلش های دیسکو را فعال کند .

فعالیت ها می تواند بر زمانی از روز و یا براساس اطلاعات سنسورهای نصب شده روی اشیاء صورت گیرد .فعالیت های می تواند در یک پروفایل مجزا در کورتانا مانند " خانه ی هوشمند " ذخیره گردد . دستگاه متصل شده باید توسط ویندوز 10 شناسایی شده و در لیست دستگاه های ثبت شده در آن موجود باشد .

اما در حال حاضر ویندوز تمامی دستگاه ها را پشتیبانی نمی کند و سیستم عامل تنها با پروتکل AllJoyn کار می کند. و پشتیبانی از گستره ی وسیع تری از دستگاه ها نیازمند استفاده از پروتکل OCF و مجتمع شدن با آن می باشد .

پایان

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر