• پنج میانبر در اندروید که شما در تمام طول این مدت آرزوی دانستن آن را داشتید
پنج میانبر در اندروید که شما در تمام طول این مدت آرزوی دانستن آن را داشتید
1395/01/15 - 11:53:33 // مقالات عمومی // 0 نظر // 3526 بازدید

اگر شما یک کاربر تازه وارد اندروید هستید و یا از کاربران باتجربه ی قدیمی می باشید ، در ادامه پنج میانبر را می بینید که شما باید حتما آن ها را بدانید :

پنج میانبر در اندروید که شما در تمام طول این مدت آرزوی دانستن آن را داشتید

اگر شما یک کاربر تازه وارد اندروید هستید و یا از کاربران باتجربه ی قدیمی می باشید ، در ادامه پنج میانبر را می بینید که شما باید حتما آن ها را بدانید :

راه فرعی گشودن قفل گوشی شما ( زمانی که ایمن هست )

این ویژگی در منوی Lock Screen and Security می باشد ، که دستگاه می داند زمانی که در حالت ایمن قرار دارد براحتی قفلش گشوده شود . مادامیکه منطقه ای امن ، دستگاه و یا صدایی را اضافه می کنید ، شما می توانید برای چک کردن هشدارها و پیام ها ، پین ، الگو و کلمه ی عبور را حذف نمایید .

رد کردن تماس با یک متن

تلفن همراه خود را تبدیل به یک منشی شخصی کنید . با اجازه دادن به گوشی خود که بداند چرا یک تماس را نمی خواهید پاسخ دهید و از آن تماس برحذر می باشید . در اکثر تلفن ها این گزینه در بخش Phone App / Settings و با برچسب Call Blocking , Quick responses و چیزی شبیه به این می باشد . که در این بخش شما پیام های مربوط به رد تماس را مشاهده می کنید که می توانید آن ها را به دلخواه خود ویرایش نمایید .

باز کردن سریع دوربین گوشی

باز کردن گوشی در لحظه باعث می شود که شما عکس و سوژه ای بزرگ را از دست ندهید . این میانبر برای گوشی ، کارخانه های متفاوت ، تفاوت دارد اما در زیر لیستی از آن ها را مشاهده می کنید :

- گوشی Nexus 5X یا Nexus 6P : دوبار ضربه زدن روی دکمه ی Power

- دستگاه های سامسونگ در سال های 2015-2016 : دوبار ضربه زدن روی دکمه ی فیزیکی Home

- دستگاه LG V10 : دوبار ضربه زدن روی دکمه ی کاهش صدا

- دستگاه Moto G2015 : دوبار مچ دست خود را با گوشی بگردانید .

افزودن ویجت تماس ها

آیا می خواهید با یک ضربه به افراد مورد علاقه ی خود در لیست مخاطبین دست پیدا کنید ؟ دکمه ی Home را نگه دارید و سپس widgets را انتخاب کرده و بدنبال ویجت Contacts 1*1 بگردید . ضربه زدن روی این میانبر جزییات تماس را به شما نشان می دهد و به شما اجازه می دهد تا بدون پیمایش لیست مخاطبین خود به آن تماس گرفته ، پیام کوتاه و یا ایمیل بفرستید .

فعالسازی OK , Google در هر جایی

سوالات داغ خود را در هر مکانی از صفحه ی نمایش که هستید با فعالسازی Ok, Google از آن بپرسید . برای تنظیم آن نرم افزار جستجوی گوگل را باز کنید و به بخش Setting > Voice > “Ok, Google” Detection > toggle the From any Screen رفته و آن را فعال نمایید . کلمه ی جادویی را سه بار بگویید تا تنظیمات صورت گیرد . این تمرین کوچک به شما این امکان را می دهد تا تنظیم قفل هوشمند گوشی خود را نیز انجام دهید .

محمد جعفری فوتمی
معرفی نویسنده : محمد جعفری فوتمی

از سال 1382 بطور تخصصی در زمینه ی طراحی وب سایت کار کرده ام و در طی 12 سال گذشته تجربیاتی را کسب کرده ام که در هیچ کتاب و منبع آنلاینی یافت نمی شود ، تصمیم گرفته ام تا این تجربیات را در قالب مقالاتی به اشتراک بگذارم . امیدوارم مفید واقع شود .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر