• AngularJS 2 - قسمت چهارم
AngularJS 2 - قسمت چهارم
1395/01/18 - 23:32:02 // Angular JS // 1 نظر // 4257 بازدید

در قسمت قبلی هدف این بود سادگی ایجاد یک پروژه و استفاده از AngularJS را درک کنید ، اما هنوز برایتان مشخص نیست منطق این تکنولوژی و شکل استفاده از آن باید چگونه باشد . الان وقت آن است که کم کم با اجزای تشکیل دهنده یک برنامه مبتنی بر AngularJS آشنا شوید .

بسمه تعالی

AngularJS 2 - قسمت چهارم

موضوع این قسمت :

ایجاد زمینه فکری در مورد Architecture of an Angular 2 Application

در قسمت قبلی هدف این بود سادگی ایجاد یک پروژه و استفاده از AngularJS را درک کنید ، اما هنوز برایتان مشخص نیست منطق این تکنولوژی و شکل استفاده از آن باید چگونه باشد . الان وقت آن است که کم کم با اجزای تشکیل دهنده یک برنامه مبتنی بر AngularJS آشنا شوید . دقت کنید که به دلیل تازه بودن این تکنولوژی برای شما ودر کنار آن وجود توانمندیهای زیاد در آن، به یکباره نمی توان همه اجزای مورد نیاز را سریع معرفی و توضیح داد. قسمتهایی وجود دارد که تا وقتی مثلن سراغ کار با دستورات و روالهای سمت سرور نرویم ، نمیتوان آنها را استفاده نمود و در مورد آنها صحبت نمود .

خوب برای بهتر درک کردن مفاهیم و شکل کارکرد AngularJS مخصوصا در ورژن 2 ، باید در ابتدا بدانیم اصلن structure این تکنولوژی به چه صورت است .

پس باید در مورد Architecture of an Angular 2 Applicationصحبت نمود تا وضعیت روشن تر شود .

درک درست معماری AngularJS یک آیتم کاملن کلیدی خواهد بود در پیدا کردن یک وضعیت ادامه دار و حساب شده در پروسه تولید نرم افزار مبتنی بر این تکنولوژی . دقت کنید که اینجا حرف از میزان RAM درون Browser و کلن ظرفیتها و کمبودهای تحرکات سمت Client خواهد بود ، لذا اگر دانش عمیقی پیدا نکنید ، در حین تولید یک محصول بزرگ به بن بست خواهید رسید.

خوب حالا دقت کنید ، Angular 2 بر اساس ماژولها پایه گزاری شده است .

 
 

این ماژولها با کمک TypeScript که بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد در طی کارکرد یک پروژه Import و Export شده و کلاسها و سرویسها را درون View ها فرستاده و مدیریت خواهد نمود. اگر شما درک کنید که ماژولاریتی یعنی آیتم اصلی در AngularJS2 خواهد بود ، 70% مشکل شما حل خواهد شد.

 

این وضعیت دقیقا مثل یک سایت ساده خواهد بود . شما مثلا در وب سایت Header و SideBar و Footer و Content خواهید داشت. در AngularJS هم باید شما Component ایجاد کنید و بعد از میشود آنها را تو در تو کرد یا در کنار هم استفاده نمود . خوب وجود کامپوننتها برابر است با قابلیت Re use و این یعنی یک مزیت عالی .

 
 

یک Application اصولن یک Root Component دارد که بقیه کامپوننتها را در بر میگیرد . در اصل میتوان گفت ، یک Application حداقل یک Component را دارد .

 
 

در این تصویر Application یک Root Component است . Filter Component دارای مثلن یک Input و دکمه جستجو است .Talk هم به عنوام مثال یک لیست است دارای 2 کامپوننت مجزا .

خوب شاید اندکی گیج شده باشید . شکل AngularJS مخصوصن در نسخه 2 همینطور است . نگران نباشید . تا اینجا فقط رسیدیم به اینکه یک AngularJS APP کاملن Modular است حال اندکی صبر کنید تا در قسمت بعدی اجزای اصلی یک Angular APP را بررسی کنیم و بعد از آن به شما نشان دهیم که ایجاد پروژه به همان سادگی بخش قبلی که به صورت عملی نشان دادیم خواهد بود .

پی نوشت : اصلن هدف از ایجاد این سایت حل این دست مشکلات حوزه High Tech میباشد . اکثر برنامه نویسان به دلیل مبهم بودن این دسته از تکنولوژیها آنها را بی مصرف و بیهوده تصور میکنند . هدف ما روشن کردن همین نقاط تاریک است ؛ لذا گیج و ناامید نشوید و اندکی صبور باشید . خواهید دید این تکنولوژی اگر یاد گرفته ولی حفظ نشود ، چگونه میتواند به شما در تولید سیستمهای بزرگ تحت وب کمک کند.

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
  • سوران
    1395/03/11 - 11:14:22

    0
    1
    دارم آموزش به آموزش پیگیری میکنم بحث رو امیدورام بحث رو کامل ارائه داده باشید که سردرگم از سایت شما نرم بیرون
ارسال نظر